Lekebergs kommun
Lekebergs kommun

Information Lekeberg

Telefon: 0585-487 00

Fax: 0585-487 02

E-post:
information.lekeberg
@lekeberg.se

Besöksadress:

Bangatan 7, Fjugesta

Öppettider:

mån-tors 08.00-16.30
fre 08.00-16.00

Lediga jobb i kommunen

Vad roligt att du är intresserad av att arbeta i Lekebergs kommun! Vi är en expansiv kommun som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. 

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet, påverkansmöjligheter och en god arbetsmiljö. Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du också få ta del av en rad olika förmåner.

Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv och bra företagsklimat. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar.

Vill du vara med på resan?

  • Är du en engagerad studie- och yrkesvägledare? Välkommen till oss!

    2020-01-15
    På Lekebergsskolan 7-9 går idag ca 245 elever och arbetar ca 25 lärare. Personalen är organiserad i arbetslag som alla är mycket engagerade och arbetar för en hög måluppfyllelse. Vi strävar efter att varje elev ska få bli sitt bästa jag genom en trygg och lyckad skolgång, där även du som yrkes-och studievägledare utgör en viktig del.
    Den här tjänsten är fördelad mellan vuxenutbildning och grundskolan. Lekebergs kommun bedriver dock ingen egen vuxenutbildning förutom SFI.
    Inom den närmaste tiden kommer vi att se över organisationen runt studie- och yrkesvägledningen, där du kommer att ha stora möjligheter att vara med och påverka.

    Som studie- och yrkesvägledare blir din roll framförallt att inspirera, motivera och vägleda eleverna i deras val inför gymnasiet och yrkeslivet genom din kunskap om arbetsmarknaden, arbetslivet och vilka utbildningsmöjligheter som finns.
    Till stor del kommer du också att vägleda och administrera de elever som läser på annan ort. Du kommer att bedriva studie- och yrkesvägledning både i grupp och individuellt och ansvara för information till elever och vårdnadshavare. Du kommer också att följa upp resultat och behörigheter hos eleverna samt de olika val de gör inför gymnasievalet.
    Din roll kräver också att du omvärldsbevakar och håller dig uppdaterad på vad som händer inom utbildning och arbetsmarknad.


    Gå till annonsen på offentligajobb.se
  • Handledare till Daglig verksamhet, LSS

    2020-01-10
    Som handledare kommer du att stödja våra deltagare i deras dagliga sysselsättning.
    Tillsammans med övriga medarbetare kommer du att utveckla, anpassa och leda aktiviteter efter deltagarnas förutsättningar, behov, intressen och mål.
    Du ska aktivt verka för att alla personer med funktionsnedsättning ska ges möjlighet till daglig, meningsfull och individuellt utformad verksamhet, så nära ett vanligt arbete som är individuellt lämpligt.

    Daglig verksamhet i Lekeberg har olika arbetsenheter och tjänsten gäller för närvarande placering i verksamhetens café.


    Gå till annonsen på offentligajobb.se
  • Vi söker en engagerad enhetschef till LSS

    2020-01-10
    Vi söker nu en engagerad enhetschef till LSS.
    Du kommer att vara direkt underställd förvaltningschefen och ingå i en ledningsorganisation där vi strävar efter en helhetssyn och gemensamt arbetar för att uppnå nämndens mål.

    Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö genom att leda, planera, utveckla, följa upp samt styra verksamheten kostnadseffektivt mot god kvalitet enligt vår politiska målsättning.
    Inom ditt ansvarsområde kommer det att ingå ledsagare, servicelägenheter inom det relativt nya LSS-boendet Kastanjen, och kontaktpersoner enligt LSS /SoL. I ansvaret ingår även personliga assistenter inom barn - och vuxenområdet inom LSS/SoL. Korttidsboende-och boende för barn och unga ingår också i uppdraget.

    En viktig uppgift för dig blir att utveckla arbetssättet med syfte att ständigt förbättra verksamheten bland annat via omvärldsbevakning och samverkan med olika aktörer. Du arbetar aktivt med att främja lagarbete med fokus på delaktighet och där alla medarbetares engagemang och kreativitet tas tillvara.
    Vi arbetar också aktivt med att skapa en dialog och delaktighet mellan medarbetare, brukare och anhöriga.


    Gå till annonsen på offentligajobb.se
  • Är du vår nya IT-specialist?

    2019-12-19
    I rollen som IT-specialist kommer du primärt att stötta förvaltningsområdet Klient och plattform men även mer användarnära förvaltningsområden där du har en nära dialog med verksamheten och en förståelse för den. Du kommer tillsammans med vår tjänsteansvariga och servicekoordinator, bidra till att användarna har de bästa verktygen och plattformen för att lyckas i sitt arbete.
    Utöver det här kommer du vara en viktig kugge i att fortsätta bygga vidare på tekniska lösningar baserade på Microsofts produktportfölj och övriga användarnära tjänster. Du kommer till exempel att: analysera problem och återkommande incidenter samt komma med förslag på lösningar i IT-miljön, identifiera och utvärdera nya tekniker och lösningar med bland annat Microsoft Azure, Office 365, Windows 10, säkerhetslösningar för extern access m m.
    Dagliga arbetsuppgifter är drift och förvaltning av befintlig infrastruktur, kontakt med konsulter, incidenthantering, fjärrsupport. Ibland kan även på platsen-support behövas. Idag finns en IT-infrastruktur baserad, till största delen, på VMware och till en liten del Microsoft Hyper-V. Det förekommer också något enstaka Linux-baserat system.
    Andra arbetsuppgifter som kan vara aktuella är projekt och utredningsarbete samt analyser och dokumentation. Det kommer finnas möjligheter till specialisering och fördjupning inom vissa kompetensområden. Det gemensamma är att vara med och stötta där man kan tillföra sin egen kompetens eller delaktighet.
    Idag finns en IT-infrastruktur baserad, till största delen, på VMware och till en liten del Microsoft Hyper-V. Det förekommer också något enstaka Linux-baserat system.

    Du drivs av möjligheten att få vara med och fortsätta driva den påbörjade förändringsresan i en spännande vardag där digitalisering av kommunernas processer kommer bli en viktig del där IT-förvaltningen ger förutsättningar och skapar möjligheter för kommunerna för både interna e-tjänster som e-tjänster för medborgarna och näringsliv.
    För att passa in i rollen ser vi gärna att du har några års erfarenhet inom IT-verksamhet. Vi söker dig som har ett starkt grundintresse för att fortsätta utveckla vardagssupport, drift och förvaltning av infrastruktur, verksamhetssystem och integrationslösningar.
    Stor vikt kommer läggas vid hur du är som person och rollen förutsätter att du är engagerad, drivande, ansvarsfull, representativ och har en utpräglad servicekänsla.


    Gå till annonsen på offentligajobb.se