Besöksadress:
Bangatan 7, Fjugesta
Öppettider:
måndag-torsdag 8-16.30
fredag 8-16
Dag före röd dag och afton 8-15
Om du inte är nöjd med ett beslut som rör dig själv kan du överklaga det.
Beslut som rör dig själv som kan överklagas kan till exempel vara beslut du fått om
Du får ditt beslut. Om du inte är nöjd med beslutet kan du överklaga det. Du får information om hur du gör tillsammans med beslutet. I informationen står det också hur lång tid du har på dig att överklaga.
Du lämnar din överklagan skriftligt som pappershandling eller i elektronisk form.
Med post till:
Lekebergs kommun
716 81 Fjugesta
Med e-post till:
kontaktcenter@lekeberg.se
Märk din överklagan med namnet på den nämnd eller förvaltning som fattat beslutet. I din överklagan måste du beskriva varför du tycker att beslutet ska ändras.
Din överklagan omprövas. Om din överklagan kommit in i rätt tid omprövar nämnden eller förvaltningen sitt beslut.
Om inget nytt beslut tas till den klagandes (din) fördel kommer överklagan lämnas vidare direkt.
Om ett nytt beslut fattas kommer det att skickas med överklagan och överklagan kommer då att omfatta det nya beslutet.
Ärendet skickas till den instans som hanterar överklagande av det aktuella beslutet. Det kan till exempel vara Förvaltningsrätten i Karlstad, Skolväsendets överklagandenämnd eller Länsstyrelsen i Örebro län.