Enkätsvaren ligger till grund för det fortsatta arbetet kopplat till den nya socialtjänstlagen som väntas träda i kraft i sommar.
1 juli 2025 väntas den nya socialtjänstlagen träda i kraft. Lagen ska ge socialförvaltningen verktyg att arbeta tidigt förebyggande och ge insatser på ett enklare sätt än idag.
Syftet med den nya lagen är att socialförvaltningen ska kunna arbeta mer förebyggande, jämställt och vara mer lättillgänglig än idag; att sänka trösklarna, nå invånare tidigt, innan problemen växt sig stora. Socialförvaltningen ska också arbeta kunskapsbaserat – alltså tydligare vila på forskning och beprövad erfarenhet.
Vill du veta mer om omställningen till nya socialtjänstlagen kan du läsa om det här:
I omställningsarbetet är det viktigt för Lekebergs kommun att få ta del av invånarnas erfarenheter och behov. Enkätsvaren kommer beaktas och vara en del i analysen för arbetet framåt.
Fyll i enkäten i e-tjänsten senast den 7 april 2025. Tack för din medverkan!
Enkäten består av fyra frågor:
I e-tjänsten kan du som invånare i Lekebergs kommun anonymt lämna dina synpunkter. Det finns inte något sätt att identifiera enskilda personer. Väljer du trots det att själv lämna personuppgifter och vill du veta mer om hur Lekebergs kommun arbetar med GDPR och personuppgifter kan du läsa mer här:
Senast publicerad: